Khamis, 19 Januari 2017

Anda tiada DARA? Akibat terlanjur? ingin Pulih Dara? Vital Gold Jalan Penyelesaiannya.


PROMOSI BESAR-BESARAN 
20.JANUARY2017 HINGGA 27. JANUARY 2017
BUKAN RM500 TAPI RM350 SAHAJA

TESTIMONI TERKINI
Alhamdulillah, bersyukur lebih kurang 11 tahun saya menjual produk ini, pengguna yang telah melangsungkan perkahwanin dan melalui debaran malam pertama kerana tiada dara. Bersyukur dengan kuasa Allah produk ini telah diyakini dapat membantu gadis-gadis yang terjebak ke perkara maksiat dapt terus hidup penuh keyakinan selepas berkahwin. Alhamdulillah sehingga ke hari ini bersyukur kerana semua pelanggan yang mengguna produk ini selamat malam pertama mereka. falsafah yang perlu anda lakukan ialah hanya lima perkara sahaja:
pertama : berubat
kedua: solat
ketiga: berdoa minta pada Tuhan
keempat: taubat (bagi orang islam)
kelima: yakin berubat, Kerana setiap yang Allah jadikan di muka bumi ini adalah penawar untuk kita.
Dengan keikhlasan dan ehsan dari beberapa pengguna mengizinkan saya memaparkan tentang testimoni mereka:-
(pengguna terkini)

1) pengguna ini berbangsa India (nama dirahsiakan) telah mengguna baru 2 minggu produk vital gold. Dia pernah terlanjur lebih dari 20 kali selama 2 tahun tinggal bersama teman lelakinya kemudian putus (ditinggalkan) Dari permulaannya lubang bahgian dalam farajnya sebesar syilling 50 sen, setelah dua minggu dia memberitahu saya lubang kecil seperti mula-mula anak dara.:-


2) Pengguna terkini yang telah melangsungkan perkahwinan pada hari sabtu 28/5/2016 telah menghantar wassp kepada saya dan mengizinkan saya menggunakan testimoninya untuk anda semua.
Di bawah ini maklumat terkini pengakuan seorang bakal pembeli yang hendak menggunakan produk ini setelah dia mendapat info dari kawannya yang sudah berkahwin berjaya ada dara malam pertama setelah menggunakan vital gold.

 Berikut adalah testimoni terkini pengguna yang mengizinkan saya memapar wassp yang mereka hantar untuk dimuatkan di blog ini.

 (1)-
(2)-
(3)-
(4)-
(5)-
(6)-



 


VITALGOLD
TERBARU KELUARAN KAMI

HARGA SEKARANG RM350 +
PERCUMA VIRGIN SPOT YANG HARGA RM120

VitalGold  merupakan produk terkini yang mempunyai formulasi tambahan melebih kepentingan kepda pengguna untuk proses pemulihan dara semula. VitalGold  di adun dari tumbuhan rahsia herba semula jadi alam semestar.

VitalGold khas untuk mereka yang ingin mengembalikan semula dara yang telah hilang antara sebab keterlanjuran atau atas sebab perilaku seks sejenis dan mangsa rogol.

SIAPAKAH MEMERLUKAN VITALGOLD?
1) Mereka yang telah terlanjur melebihi 5 kali
2) Mereka yang melakukan seks bebas dan sering bertukar pasangan.
3) Mereka yang melakukan seks bebas sejenis (Lesbian).
4) Mereka yang teraniaya akibat di rogol.
5) Mereka yang cedera akibat bersukan, jatuh, atau akibat perlakuan onani sehingga hilang dara.
6)Mereka yang pernah mengandung dan keguguran jani antara 1bulan hingga 4 bulan.

CARA GUNA:-
Dengan duduk bersandar, mengkangkangkan peha, buka pintu faraj sehingga nampak lubang sebelah dalam, lihat saiz besar lubang dalam sama ada sebesar silling 50 sen, 20 sen, 10 sen atau 5 sen.
Semburkan 3-6 kali ke dalam lubang dalam (pastikan ubat ini betul masuk ke dalam).
Kemudian rapatkan peha, lakukan kemutan selama 2 minit. Selepas itu bolehlah cuci lelehan air ubat yang keluar.
Guna 2 kali sehari - pagi dan malam.
Guna dengan kiraan 30 hari tidak termasuk hari datang bulan (period)
Guna sehingga habis ubat ini sekalipun sudah genap 30 hari.


PEMERHATIAN:-
selepas seminggu menggunakan produk ini lihat tentang perkembangan lubang dalam sama ada perubahan mengecil dan kemerah-merahan. Begitulah dengan minggu-minggu selanjutnya.

AWAS:-
Jangan lakukan perubatan selang-seli hari. Lakukan setiap hari (kecuali period hendaklah berhenti menggunakannya).
Jangan masukan jari kedalam lubang (onani) atau melakukan hubungan seks lagi.
Dara tiruan ini kekal sehingga malam pertama dan selagi tidak melakukan seks.


PANTANG LARANG PEMAKANAN:-
Tiada pantang larang makan atau minum

KESAN SAMPINGAN:-
Tiada kesan sampingan penggunaan produk ini kerana tiada bahan kamikal atau bahan awet.
 Akan berlaku pedih pada permulaan penggunaan. Jika tidak merasa pedih bermakna tisu-tisu dinding faraj yang akan mengeluarkan tisu lembut dara tiruan telah diselaputi keputihan.
Jangan risau jika berlaku banyaknya keluar keputihan kerana produk ini akan terlebih dahulu membuang dan mengeluarkan sisa-sisa keputihan hingga bersih untuk membentuk tisu dara tiruan di dinding faraj bahagian dalam. Jagalah kebersihan setiap hari agar faraj cepat menzahirkan tisu dara tiruan.


MAKLUMAT TENTANG KANDUNGAN PRODUK:-
Bahan-bahan yang menghasikan produk ini ialah:-
1) Biji manjakani (satu-satunya buah tumbuhan yang digunakan, dimakan oleh kaum  India untuk tujuan merapatkan pintu rahim, merapatkan dan mengetatkan lubang faraj.
2) Akar serapat merupakan tumbuhan yang menghasilkan bahan untuk merapatkan pintu faraj.
3) Akar kacip fatimah merupakan bahan yang mampu menghasilkan tisu-tisu dara baru.
4) Buah pinang muda merupakan bahan untuk melembutkan tisu dara baru yang boleh mengeluarkan darah sewaktu melakukan persetubuhan.
5) Pokok pulih dara merupakan bahan untuk mengembalikan kedaraan dan memulihkan luka dalaman.
6) 10 jenis rempah ratus antaranya akar renek yang mampu merapatkan mengetatkan lubang faraj sehingga sukar untuk zakar masuk seperti masih dara.

DIBAWAH INI GAMBAR HERBA YANG DIGUNAKAN UNTUK MEMBUAT VITALGOLD:-


PENTING:-
Kami selaku penjual produk ini tidak memberikan sebarang jaminan bahawa dara tiruan anda akan pulih sepenuhnya walaupun semasa kami menjual produk Vital Gold, alhamdulilah terbukti semua pengguna yang melalui malam pertama berjaya mendapatkan semula darah dara mereka.

 
GAMBAR DI ATAS IALAH DARA YANG AKAN BERLAKU APABILA MENGGUNAKAN  PRODUK INI  (YANG BERTANDA MERAH) DARAH AKAN MENGALIR DARI SITU IAITU TISU DINDING DALAM FARAJ.

CARA-CARA MENGHADAPI MALAM PERTAMA
Antaranya untuk mendapatkan kesukaran zakarmasuk ke dalam lubang faraj anda bagi membolehkan terhasilnya geselan yang mampu mengalirkan darah dara tiruan dari sel tisu dinding dalam faraj anda, anda tidak digalakkan menikmati seks malam pertama dengan penuh ghairah.  Kawal keinginan nafsu anda supaya tiada rasa stim atau ghairah kerana dengan cara ini air mazi anda tidak akan mengalir. Biarkan lubang faraj anda kering.Untuk tujuan mengurangkan air mazi mengalir dengan banyak guna virginspot  3 jam sebelum bersama, semburkan kedalam lubang 5-10 kali spray.

Jangan lakukan semula persetubuhan setelah menggunakan produk ini, sama ada  secara onani, memasukan benda-benda keras atau jari, ianya akan mencederakan dara tiruan anda..

Segalanya hak Tuhan,DARA ciptaan tuhan, namun atas kehendak-NYA jua menjadikan semula. Sabda Rasulullah S.A.W *** Tiada penyakit atau luka yang tiada penawarnya *** Maka hajat kami ialah untuk membantu anda yang memerlukannya. Yang paling penting ***USAHA BERUBAT, BERDOA MINTA PADA ALLAH dan BERTAUBAT*** Insya-Allah Allah akan mengampunkanya dan menunaikan hajat kita.

SUSAH NAK MASUK? BETUL KE? BETULLLLL...
Kelebihan produk ini bila melalui malam pertama, Zakar mmg susah nak masuk. Gadis akan rasa sakit sama mcm mula2 pecah dara dan melalui testimoni kebanyakan mereka yang telah menggunakannya berkata mereka rasakan lebih lagi sakit dari mula-mula buat sex dulu.. Sehingga ada yang 2-3 hari baru suami berjaya menembusi lubang faraj.

Pengguna produk ini jika malam prtama ada darah Itu kira bonus dan ramai yang berjaya mendapatkannya. Tetapi jika tiada ada darah itu adalah normal.. Sebab ada gadis yang masih dara pertama kali buat sex pun ada yg tak ada darah *setiap individu tidak sama*

Formula baru vital gold tiada pedih jika ada yang merasa pedih dan gatal itu bermakna anda ada keputihan,Kekotoran itu akan kuar..dan anda  tidak perlukorek dgn jari kerana herba ini akan
membersihkn keputihan yang melekat di tepi dinding dalam faraj (virginspot )adalah produk untuk pembersih dan mengetatkan semula lubang serta dinding dalam faraj anda.

Untuk mereka yang bakal berkahwin waktu terdekat adalah digalakkan mengguna produk ini 3 kali sehari. Iaitu pagi, tengahari dan malam Kami tidak menggalakkan anda yang masih lambat untuk berkahwin menggambil produk ini menunggu sehingga dekat hari perkahwinan kerana kemungkinan pemulihan sukar berlaku. Adalah digalakkan mengambil produk ini lebih awal dan semakin lama anda
hendak berkahwin semakin baik pemuihaannya.

AWASSSSSSS.....
INGATLAH DARA ITU PENTING BAGI LELAKI, TUTUP KEAIBAN ANDA JANGAN BERTAHU
MEREKA. MULAKAN RAWATAN SEKARANG


MAKLUMAT:-
Untuk pengetahuaan anda kami telah menjalankan perniaggan ini sejak tahun2005 dan sudan lebih 25 ribu pembeli menggunakannya dan melalui info pengguna yang melebhi 10 ribu telah berkahwin maka setakat hari ini belum ada yang gagal, semuanya atas keberkatan Allah. Alhamdulillah..amin..

RND (PENGGUNA SELAMA 4 BULAN pada tahun 2012)
Mendapati produk ini satu lagi produk teratas terbaik dan tiada lagi tandingan dengan produk lain di pasaran.Terbukti 5 pasangan pengantin (gadis) berjaya ada darah dara malam pertama.



HUBUNGI : 017-6622758 KAK NOOR SMS / WSSP UNTUK MEMESAN PRODUK INI:- 
 HARGA:
Semanjung Malaysia / Sabah/Sarawak 
HARGA PROMOSI SEKARANG BUKAN RM500.00  TAPI RM350 SAHAJA.

Pembelian bolehlah melalui pesan poslaju. 
Bankinkan jumlah yang secukupnya  ke akaun CIMB: 700-586-319-3 Mohamad Abdul Hamid. 

Selepas membuat pembayaran sila sms: Nama penuh / Alamat lengkap/ no resit pembayaran / email dan no telefon anda ke:017-6622758 Kak Nor Sebarang pertanyaan bolehlah sms kepada nombor yang sama. Penghantaran dibuat setelah pengesahan pembayaran diterima.Penghantaran melalui poslaju dalam tempoh 3 hari bekerja mengikut negeri..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Agama: Tiada Dara harus lakukan rawatan pulih dara

Kemajuan teknologi memungkinkan pelbagai perkara boleh dilakukan dan dalam aspek perubatan ada kaedah untuk memulihkan selaput dara. Namun, timbul persoalan apakah tindakan itu dibenarkan kerana pasti banyak implikasinya nanti. Bagi memahami perkara itu, istilah pulih dara dalam perubatan tradisional dan pulih dara menurut perubatan moden adalah berbeza.

Dalam perubatan tradisional, pulih dara bukan bermaksud mengembalikan atau mencantumkan kembali selaput dara yang telah lama terkoyak. Sebaliknya ia sekadar rawatan tertentu dengan herba bagi memperbaiki dan mengembalikan kesegaran faraj dan tubuh wanita hingga terasa seperti anak dara semula. Sudah tentu perubatan seperti ini tidak salah dan digalakkan bagi menjaga keharmonian rumah tangga serta mengakrabkan suami isteri.

Bagaimanapun dalam istilah perubatan, memulihkan dara bermaksud menjahit dan mencantumkan kembali selaput dara sehingga ia menjadi seperti belum berkahwin atau belum melakukan hubungan kelamin. Prosedur seperti ini yang menjadi perbahasan dalam kalangan ulama. Harus mangsa rogol, kemalangan jahit selaput dara Fuqaha berbeza pendapat dalam menentukan hukum memulihkan dara mengikut keadaan jika dilakukan oleh mangsa rogol, bekas pelacur, penzina atau seorang isteri.

Hukum ini dibahaskan fuqaha kontemporari dalam Persidangan Akademi Fiqh Islam kali ke-18 bertajuk Pembedahan Plastik: Apa Hukumnya? Resolusi persidangan merumuskan, harus menjahit selaput dara yang koyak disebabkan oleh kemalangan, rogol atau secara paksaan. Menjahit selaput dara yang koyak disebabkan oleh perlakuan lacur tidak harus dari segi syarak, demi menutup pintu kerosakan dan penipuan.

Persidangan yang diadakan di Putrajaya itu juga menggariskan panduan dan syarat umum pembedahan selaput dara serta pembedahan kosmetik secara umum. Pembedahan hendaklah satu maslahat yang diperakui oleh syarak seperti mengembalikan semula fungsi, memperbaiki kecacatan dan mengembalikan semula kejadiannya ke bentuk asalnya. Pembedahan itu tidak membawa kepada kemuda-ratan yang mengatasi maslahat diharapkan. Perlu doktor berkelayakan Doktor yang melakukan pembedahan hendaklah seorang yang pakar dan berkelayakan. Jika tidak, dia akan menanggung sebarang tanggungjawab.

Pembedahan hendaklah mendapat keizinan pesakit (yang memohon pembedahan). Doktor (pakar) hendaklah sentiasa melakukan pemantauan (kepada orang yang akan dibedah) dengan bahaya dan komplikasi dijangka berlaku atau berkemungkinan berlaku daripada pembedahan itu. Sudah tidak ada rawatan lain yang memberi sedikit kesan dan kesakitan kepada tubuh badan selain daripada pembedahan. Hendaklah dipelihara aturan cara berubat dari sudut mematuhi tidak berlaku khalwat, hukum hakam membuka aurat dan sebagainya, kecuali kerana darurat atau keperluan yang mendesak. Kesimpulannya, tidak terdapat hukum qatie (muktamad) terhadap perbuatan mengembalikan dara. Tetapi berdasarkan kemaslahatan tertentu fuqaha memutuskan keharusan mengembalikan dara bagi kes wanita menjadi mangsa rogol bagi menutup aib. Ia juga memberi peluang kepadanya untuk memulakan hidup baru.

Haram jika ada unsur penipuan Begitu juga wanita yang kehilangan dara disebabkan aktiviti lasak seperti bersukan atau kerana terbabit dalam kemalangan. Bagaimanapun, fuqaha dalam persidangan itu mengharamkan pemulihan dara jika boleh menimbulkan kemudaratan kepada wanita atau tujuan menggalakkan penipuan serta maksiat. Golongan yang diharamkan menjalani prosedur itu ialah pelacur yang melakukan perzinaan untuk menyara hidup.

Memulihkan dara bagi golongan ini mungkin dilakukan untuk melariskan diri atau menipu bakal suami. Perempuan yang berzina secara suka rela, mengharuskan pemulihan dara kepada golongan ini hanya menggalakkan mereka meneruskan kegiatan perzinaan. Berdasarkan itu, perempuan pelacur dan penzina tidak harus memulihkan dara. Pendapat Mufti Mesir Bagaimana jika wanita itu pernah menjadi pelacur atau berzina tetapi bertaubat dan ingin berkahwin dengan lelaki yang baik? Mufti Besar Mesir, Dr Ali Jemaah menfatwakan, wanita yang hilang dara atas apa sebab sekali pun harus menjalani pemulihan dara sebelum berkahwin. Beliau dalam hujah mengharuskan pemulihan dara gadis malang itu berkata bahawa agama Islam menyeru kepada penutupan keaiban.

Jika tindakan gadis yang telah hilang dara memulihkan daranya atas apa juga sebab dianggap boleh menyebabkan penutupan aibnya, maka Islam mengharuskan perbuatan itu. Menurut beliau lagi, gadis itu tidak perlu memberitahu tunangnya bahawa dia telah hilang dara. Perkara yang sama boleh diperlakukan ke atas wanita yang telah berzina di mana tidak harus baginya memberitahu suaminya bahawa dia telah berzina. Beliau seterusnya menegaskan perbuatan seperti itu dibenarkan untuk menjaga kesatuan keluarga dan membolehkan wanita yang telah melakukan kesalahan supaya bertaubat. Ia bukan sama sekali untuk menipu dan memperdaya.



Copyright © All Rights Reserved Sept-
--> pulih dara Copyrighted.com Registered & Protected 
6BPP-9OY8-VLEP-REJZ

Rabu, 5 November 2014

Rahsia Tahi Lalat dan Bulan Kelahiran Seseorang

Photobucket


Hari ini akak nak berkongsi tentang maksud tersirat pada tahi lalat ditubuh kita dan juga tentang bulan kelahiran kita.

Sebenarnya topik macam ni dah selalu kita dengar dan ramai yang dah baca tetapi mungkin ada yang tak baca lagi bolehlah baca kat blog akak ni. Artikal ni dipetik dari tulisan saudari Mazrah Yusop kerana sudi berkongsi artikel Rahsia Tahi Lalat dan juga dari buku 1001 rahsia tahi lalat tulisan Puteri Izma.

Tentang bulan kelahiran pula akak petik dari tulisan Yang Berbahagia Dato' Dr.Fadzilah Kamsah.

Untuk dapatkan kesemua artikal ini anda boleh klik link ini (KLIK SINI)

Jumaat, 27 Julai 2012

85% Gadis Melayu Hilang Dara (buktinya?)

Rencana ini bukan nak memburuk-burukkan perangai gadis sekarang. Kisah seks free ni sudah jadi perkara biasa pada gadis yang gila bercinta. Kerana terlalui cintakan jejaka idaman, dia sanggup menyerahkan tubuhnya untuk disantap sepuas-puasnya oleh si jejaka.Sudahnya bila bosan sijejaka pun blah begitu saje. Apa jadi pada si gadis yang kemaruk cinta? Sudah hilang maruah diri senang cerita dah tak ada dara lagi. Bila nak kahwin dengan lelaki lain takut dan bimbang bakal suami tahu siapa dia sebenarnya.

Siapa mereka-mereka yang lang dara ini? Bohsian, Gro, minah rempit? Semua tu biasalah bagi mereka seks bebas sudah jadi normal. Malangnya mereka yang tak diketogerikan mina bhosia, rempit, gro ini adalah tergolong gadis bertudung lingkup menutup aurat dikepala tapi buka dicelah kelengkang. Apa ada pada rambut untuk ditutup sedangkan celah kelengkang dan di dada diberi percuma begitu saja?


So apa yang nak dikesalkan semua sudah berlaku... Mahu berterus terang pada bakal suami, jawapannya tak mungkin sanggup sebabnya mungkinkah bakal suami sanggup menerima bekas orang lain? Daripada 10 lelaki yang mendengar dan dapat tahu bakal isterinya bolos tak berdara mungkin 1 saja yang sanggup terima sebab ada kemungkinan gadis bolos ini cantik menawan... Yang lain entahlah apa nak kata itu hak mereka.

Apakah rahsia sebenar nak kenal gadis sudah hilang dara? Semuanya akan saya tulis dalam rencana akan datang tentang "Rahsia Mengenal Gadis Tiada Dara.."

Baca seterusnya di 
http://mybusinessonline4u.blogspot.com/

Isnin, 25 April 2011

Renungan Betapa Berharganya Wanita


Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan?"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."

"Untuk apa?", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cinta,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA..."

Sumber: http://socialcute.blogspot.com/2011/04/renungan-betapa-berharganya-wanita.html
Sumber: fcukz

Jumaat, 22 April 2011

Tangisan seorang suami apabila kematian isteri

Photobucket

Ada banyak sebab kenapa suami akan mengalirkan air mata apabila mengadap situaisi kematian isteri. Antarnaya:

1)Kerana cinta dan terlalu sayang..(tapi tak ramailah boleh dikira dengan jari hendaknya kalau dah lebih 10 tahun berkahwin)
2) Kerana dia ada anak yang masih kecil untuk diasuh dan didik, sedangkan selama ini yang menjaga anak-anak adalah isterinya. Maka dia akan terfikir dengan siapa dia nak letak anak-anaknya tujuan penjagaan.
3) Kerana dia tak pernah berpisah dengan isteri dan anak-anak. Padanya isteri dan anak-anak adalah syurga hidupnya. Malah isterilah pendorong kejayaan hidupnya dan tempat dia meluahkan segala keresahan dan kepenatan berkerja.

Ini pula antara yang boleh diterima akal
1) Menagis kerana bebana jagaan anak-anak.
2)Menangis tunjuk rasa kasih sayang dan kehilangan. Tapi jeling-jeling sekeliling kot-kot ada yang sanggup menjadi isteri barunya, kalau adik ipar cun confirm dia naknya. kononnya keturunan dan pewaris lebih serasi dengan anak-anaknya.Pulak tu adik ipar bergetah usia 20an...siapa tak nak. Daun baru pucuk baru lebut.
3) Menangis kerana isteri tinggalkan hutang kain yang belum dibayar pada bangla yang sering datang rumah memberi hutang kain , karpit dan macam-macam lagi.
4)Menangis kerana mak mertua ada masa tu dok perhatikan gelang, rantai, duit simpana KWSP, Saham nama isterinya yang bakal kena agihkan apda nama pendua isterinya iaitu ibu mertuanya.Maka taklah si suami dapat sapu semua. Kena berbincang dulu.
5) Abis kita kalau menangis pulak tu sebab selalu ketika isteri bekerja suami sering pinjam duit bini sebab tak cukup, hutang rumah bini bayar, hutang kereta bini bayar pendek kata macam-macam lagilah..

Nak cerita banyak dan panjang, jadi pada para suami ken ingatlah bila isteri mati jangan menangis kerana nak tunjuk rasa kasih dan sayang serta kehilangan. Kat luar tu masih ramai janda, anak dara yangboleh jadi penganti....
3)

Sabtu, 16 April 2011

Rahsia gadis mengekalkan keayuaan

(gambar hiasan)

Hari ini akak nak kongsi tentang artikal ini. Akak agak tertarik dengan penulisan Nurulanis dalam blognya. Kita boleh berkongsi sama ideanya ini.

Menjaga kejelitaan semulajadi (natural beauty) dengan TIDAK MEMAKAI BAHAN-BAHAN LUARAN TETAPI MENJAGA EMOSI, FIZIKAL DAN MENTAL. Gunakan masa untuk perkara yang berfaedah dan tentukan wawasan secara objektif, jangan banyak angan-angan. Tidur awal setiap malam dan bangun awal setiap pagi untuk solat subuh. Jangan tidur siang hari.

1)MENJAGA SUARA: Latih diri bercakap dengan nada yang lembut, tidak sengau atau suaranya terlalu kuat.

2)MENJAGA CARA BERKATA-KATA:Biasakan menggunakan perkataan yang melambangkan keluhuran budi seperti ‘tolong’ serta ‘minta maaf’.

3)JANGAN GUNAKAN PERKATAAN YANG TERLALU BEREMOSI: seperti bosan, sakit hati, menyampah, benci dan sebagainya kerana ia akan menyebabkan muka jadi berkerut dan masam.

4)MENJAGA KULIT: Kebersihan sentiasa dijaga. Makanan yang berupa ulam-ulam yang wangi serta sayuran dan buah-buahan segar patut selalu dimakan. Gunakan sabun yang tidak merosakkan kulit.

5)MENJAGA MUKA: Tangan perlu sentiasa bersih dan lembut. Jangan gunakan bedak yang bukan-bukan. Selalu menggunakan bedak sejuk untuk menjaga kulit muka. Jangan banyak berangan.

6)MENJAGA RAMBUT: Ia mahkota kejelitaan gadis. Bersihkan rambut tapi jangan terlalu kerap. Bila bersikat, ulangi sikatan ke seluruh bahagian kepala 100 kali untuk menjadikan rambut subur dan berkilat. Ramai lelaki suka pada gadis berambut panjang tapi kemas.

7)MENJAGA CARA BERJALAN: Latih cara berjalan. Jauhi dari berjalan mengengkang atau tangan terlalu dihayun. Langkah jangan terlalu besar. Berjalan jangan terlalu laju. Badan jangan terlalu membongkok atau tegak. Leher jangan terteleng (senget sebelah). Muka elok ditundukkan sedikit.

8)MENJAGA GERAK-GERI: Bila duduk di atas lantai duduklah dengan cara bersimpuh. Kalau duduk di atas kerusi, eloklah sila panggung. Jangan mengangkang. Tangan jangan terlalu digerakkan bila bercakap. Cara bergerak biarlah lemah-lembut.

9)MENJAGA SENYUM. Latihlah senyum jangan tersengeh. Tutup mulut bila ketawa. Ketawa secara sederhana. Selalu senyum tapi untuk tujuan baik.

10)MENJAGA MATA. Mata janganlah terlalu liar memandang sekeliling. Tundukkan mata dan memandang hanya kepada apa yang sedang anda hadapi. Jangan terlalu kerap mengerdipkan mata. Usah terlalu kerap menjeling walaupun kepada buah hati anda.

11)MENJAGA KEHORMATAN: Sentiasa bertemankan ibu atau saudara bila keluar. Minta izin ibubapa. Pakaian sopan. Pulang seawal mungkin. Menjaga sikap. Taat beragama. Jangan bohong. Jauhi dari merungut. Jauhi dari menjadi amat cerewet dan jaga hati orang lain.

This artical Posted by: nurulanis on: November 5, 2007

Selasa, 12 April 2011

KASIH IBU MEMBAWA KESYURGA, SAYANGKAH ANDA DENGAN IBU ANDA?



("KEMANAKAN AGAKNYA ANAK-ANAK YANG TELAH KU BESARKAN?")

Kalau dulu kita pernah mendengar cerita si Tanggang Anak Durhaka, tidak mustahil hari ini ramai anak yang hampir sama dengan si Tanggan. Kalau tak melawan cakap ibu, terdapat sesetengahnya melupakan ibunya. Mereka ini kalangan manusia tidak pernah mengenang jasa kedua ibu dan bapa. Ada yang sanggup menghantar ibu dan bapa ke rumah orang tua. Ada yang langsung tidak pulang kekampung menjenguk kedua ibu bapa mereka sehinggalah hari kematian, barulah mereka sedar bertapa kedua ibu bapa itu sebutir permata yang tidak ternilai rupanya.

Ibu dan bapa, semakin tua nilainya amat tinggi, mereka ini ibarat Quran buruk, di baca tak boleh dibuang pun tidak boleh. Doa ibu terlalu indah dan tinggi disisi Allah. Apakah kita sedar semasa kedua mereka masih hidup ini wajib bagi kita membahagikan hati mereka seperti mana mereka membahagikan kita dari kaki sebesar ibu jari hinggalah kita besar panjang?


(lihatlah bertapa seorang ibu membesarkan kita dengan penuh kasih dan sayang)

Dari dikandung selama 9 bulan 10 hari dengan penuh kasih sayang dan ketika melahirkan kita terpakasa menyabung nyawa antara hidup dan mati. Kemudian dari kaki kita sebesar jari ibu kita di susukan, dibelai, dikucup, dimanja dengan rasa kasih yang tidak terhingga. Inilah pengorbanan ibu kepada kita.



Apabila kita mula pandai mengenal dunia, kita diberikan pendidikan agama, bersekolah hinggalah kita berjaya menjadi orang yang berguna. Ketika kita kecil sering ditimang sayang, dibelai penuh manja.

APABILA MENJADI REMAJA....


Siapakah yang bersalah? Ayah ibu atau anak-anak? Mungkin ada sesetengah keluarga langsung tidak mengendahkan anak-anak, tidak mustahil anak-anak menjadi liar dalam pergaulan. Akan tetapi bagaimana dengan ayah ibu yang prihatin terhadap anak-anaknya namun dalam diam tanpa pengetahuan ibu bapa mereka turut terjebak gejala sosial kurang sihat.


Anak-anak ini telah pun berjaya, betapa bangganya ibu bapa mereka. Sayangnya diantara mereka walaupun berjaya atas berkat doa ibu dan titik peluh ayah membesarkannya, mereka ini masih tidak berjaya dalam hidup. Mereka antara sengaja atau tidak sengaja telah melupakan siapa yang membesarkan mereka. Alasan yang diberikan ialah sibuk sentiasa. Benar kata orang tua-tua, seorang ibu boleh menjaga 10 orang anaknya, tetapi 10 orang anak tidak mampu menjaga ibu bapanya yang sudah tua.

INGATLAH JANGAN SAMPAI JADI BEGINI, MENYESAL TIDAK BERGUNA


Kita sebagai anak janganlah lupa akan jasa ibu dan ayah, selagi mereka masih hidup, sewajibnya kita sentiasi mendampingi mereka. Jika dekat, jenguk-jenguk selalu, jika jauh berkirim salam. Hari ini alat perhubungan terlalu canggih, dail saja handpone walau dimana saja kita dah boleh bertanya kabar dengan ibu bapa kita di kampong.

Susah sangat ke nak menghubungi ibu bapa kita di kampung bertanya kabar? Kalau tak sempat hari ini, esokan ada. Luangkan sedikit masa untuk berbual dengan mereka. Mereka bangga, bahagia apabila kita sering bertanya kabar tentangnya. Alangkah sedih di hati mereka andainya kita tidak perduli apa yang berlaku dengan mereka.

INGATLAH DISUATU HARI NANTI KITA JUGA SEORANG IBU ATAU BAPA DAN KETIKA KITA DIMAMAH USIA, BAGAIMANA KALAU APA YANG KITA TELAH LAKUKAN KEPADA KEDUA IBU BAPA KITA, IANYA TERJADI KEPADA KITA PULA. ...

Isnin, 11 April 2011

JADIKAN BLOG ANDA SEBAGAI PELUANG PERNIAGAAN TANPA MODAL


Kali ini saya ingin mendedahkan bagaimana saya memulakan perniagaan di internat. Bukan susah sebenarnya. Kalau tiada pc atau latop dan broadband, kan anda selalu ke sivercafe. Gunakan peluang keemasan sambil layan FB anda berniaga. Apa caranya?

1) Buat blog peribadi
2) Buat FB atau twitter (mungkin anda dah ada)
3) Buka dan cari blog blogger yang membina blog perniagaan. hubungi mereka dan berbincang tentang anda berminat untuk menjadi agen komisyen produk mereka. Apakah caranya? Mudah saja, gunakan sistem dropsif. Apa itu dropsif?
4) Dropsif ialah satu sistem dimana anda hanya membuat pembayaran kepada pembekal dan pembekal akan menghantar kepada pelanggan anda.
5) Gunakan akaun anda untuk urusan pembayaran dan menerima pembayaran dari pelanggan anda.
6)Jadikan handpone sebagai ruang urusan perniagaan anda dengan pelanggan.
7)Setelah mendapat persetujuan dalam perbincangan dengan pembekal, anda minta izin copy paste mana-mana produk yang anda ingin jual dari blog pembekal anda.
8)Paparkan produk pilihan utama yang anda rasa mudah dijual.
9)Iklankan blog anda secara percuma dengan mana-mana blog yang menyediakan khidmat iklan percuma, atua melalui forum.
10) popularkan blog anda melalui forum dan mana-mana blog yang memberi ruang percuma menulis tentang produk.
11)Peranan youtube amat penting. Jika anda pandai membuat slide atau filem ringkas tentang produk anda boleh guna youtube sebagai media paparan.
12) Sering melakukan entri baru di blog anda. Entri terbaik ialah menceritakan testimonia pengguna tentang produk anda dan cuba paparkan dimana-mana blog forum misalnya di gengblogger.

Sebagai contoh anda boleh gunakan blog ini sebagai rujukan di mana blog ini link dengan blog perniagaan online akak di http://mybusinessonline4u.blogspot.com

Jika ingin berlajar tentang bagaimana memulakan perniagaan tanpa modal di blog anda yang sedia ada sila sms ke no 017-3226718 atau email kepada akak di suterabiru898@gmail.com.

jika ingin jadi agen komisyen akak pun boleh.Keuntungan 20% hingga 30%, tanpa modal,tanpa perlu simpan stok dan tanpa mengurus penghantaran.

Ahad, 10 April 2011

HIDUP UMPAMA RODA,TAMPA RODA MANUSIA LUMPUH


Kita sering mendengar perpatah ini "HIDUP UMPAMA RODA, SEKEJAP DI ATAS SEKEJAP DI BAWAH" begitulah nasib BLOGGER, kalau join mana-mana forum tak cukup kuat idea tulisan maka tak ramai yang nak buka. Jadi kenalah menulis idea-idea baru yang tidak pernah orang tahu.

Dulu manusia cipta kereta kuda atau kereta lembu pakai roda kayu. Namun kenderaan tu pun dah tak nampak bayang. Kalau ada pun kereta lembu di Melaka di air Keroh. Naik sekejap nak rasa macam mana siksanya naik kereta lembu bayar RM10.00.

Basikal dulu pakai rim berlidi, patah 1 je rim pun bengkok. Perpatah ada menyatakan kekuatan manusia perlu macam penyapu, bila banyak maka boleh menyapu sampah. Cuba kalau sebatang sudah pasti tidak boleh dijadikan penyapu. Maknanya perpaduan itu penting sesama kita baru ada kekuatan dalam menyelesaikan masalah bersama.

Sekarang basikal dah pakai roda canggih, malah semakin cantik rebentuknya.Tayar basikal dah tubles,tak perlu pakai tiub macam dulu,kalau bocor maka kena tampal.Kadang sepanjang tiub tu ada sepuluh tampalan, bukan apa dok kampung mana mampu nak beli tiub selalu.Selagi boleh pakai maka tampal jelah..
Kalau dulu kereta pakai tayar mati, kemudian pakai tiub. Kini tayar kereta pakai tubless.Bocor masih boleh bergerak panduan.Cuma kalau berhenti je,angin akan keluar cepat. Sempatlah nak cari lokasi berhenti untuk menukar tayar gantian sementara. Tayar sekarang pula kena tibang, balensing,eliment dan kekuatan angin supaya panduan lebih selamat dan penjimatan tayar tidak cepat rosak.


Semakin manusia bijak mencipta benda-benda baru berteknologi maka kecanggihan akan wujud. Begitu juga sewajarnya manusia perlu sentiasa menitik beratkan ilmu sekalipun usia meningkat. Ilmu semakin baru semakin banyak perlu dipelajari.Roda amat diperlukan dalam hidup. Umpama kereta roda amat mustahak kepada mereka yang bermasalah lumpuh. Apapun biarlah lumpur angota badan jangan lumpuh pemikiran. Roda-roda kehidupan amat menitik beratkan keyakinan diri dalam menempuh dan mengharuhi kehidupan yang semakin mencabar. Pertimbangan akal amat penting dalam membuat sesuatu keputusan. Roda-roda pemikiran terkadangkala mampu membunuh berjuta manusia dan mampu menyelesaikan masalah sejuta manusia.Dua pusingan rodak pemikiran ialah: pertimbangan cerdik dan pertimbangan bodoh.Maka roda pemikirian berlapiskan kecerdikan,hasilnya ialah kebijaksanaan. Jika roda pemikiran dimonopoli kebodohan maka kesusahan dan tidak mustahil kecelakaan menyelubungi kehidupan.

Khamis, 7 April 2011

Kejadian Anih Berlaku Dalam Hidup Aku dan Suami


Pada 12hb.julai, 2010

Aku dan suami ke Ipoh Perak atas urusan perniagaan. Kami bermalam di sebuah hotel yang sederhana boleh dikatakan 3 bintanglah. Oklah untuk melepaskan penat dan mengantuk. Selepas isyak kami berdua keluar mencari lokasi tempat mengisi perut, kira nak makan malamlah. Kami nak cari warong je, malas nak makan kat restoran. Cari punya cari tak juga jumpa. Akhirnya kami terpaksa singgah di restoran mamak pasal dah lapo bona.

Agak ramai juga restoran itu pengunjungnya, kebetulan ada show bola di skrin besar tv. Cari punya cari tempat duduk akhirnya kami ambil tempat di kaki lima jalan. Kat situ ada satu je kosong meja dan 3 kerusi.

Tak lama kami duduk, sorang pekerja restoran , mamaklah datang ambil oder. Sementara menunggu oder sampai kami bersembang berdua pasal business dan kontek di Ipoh yang bakal kami temui esok siangnya.

Selang beberapa minit makanan yang kami oder sampai. Kami makan sambil bersembang. Sedang elok kami bersembang, kami di datangi seorang gadis bertudung putih berbaju hijau. Gadis itu memberi salam sambil tersenyum.

"Asalammualaikum"
"Waalaikumsalam" kami membalas. Gadis itu tersenyum dan terus bertanya.
"Abang, kakak boleh saya tumpang duduk?"
"Silakan" Sambut suamiku, aku hanya tersenyum. Kebetulan ada satu lagi kerusi dimeja kami.
Gadis itu duduk.
"Jemput makan." Pelawa aku.
"Tak pe kak, saya nak duduk je, penat berjalan tadi."ujarnya..
"Berjalan? Dari mana hendak kemana?" Tanya suamiku.
"Saya dari PArit Buntar dan ke Ipoh." Jawap gadis itu sambil melemparkan senyuman.
"Jauh tu..." Sambut ku.
Gadis itu hanya tersenyum.
"Abang akak boleh saya minta tolong?"
"Tolong? Tolong apa?"Tanyaku.
"Ini selendang saya, kalaulah abang dan akak sempat saya minta tolong berikan pada ibu saya di kampong"Pinta gadis itu.
"Awak nak kemana?"Tanya suamiku.
"Saya nak pergi jauh." Ujarnya.
"Pergi jauh? Kemana?" Tanyaku.
"Entalah kak, saya tak pasti."
"Jangan macam tu, tak baik, bandaraya ni macam-macam boleh jadi."Nasihat suamiku.
"Tak mengapa, apa pun terjadi semuanya telah terjadi."Ujar gadis itu dan tiba-tiba di menitiskan air mata.
"Kenapa awak keluar dari rumah?"Tanyaku mencari kepastian.
"Abang, akak, saya ni mangsa keadaan...."

Gadis itu menceritakan satu persatu apa yang telah berlaku.Kisanya dia telah dirogol oleh bapa tirinya berkali-kali. Sehinggalah dia tidak tahan dengan sikap rakus bapa tirinya dia mengugut bapa tirinya untuk membuat laporan polis.Tetapi bapa tirinya pula mengugut akan membunuh dia jika dia buat aduan. Sebab itulah gadis ini lari dari rumah.

Selepas selesai dia bercerita,agak setengah jam jugalah, kemudian gadis itu meminta izin untuk pergi. Puas kami memujuk untuk menolongnya namun dia tetap berkeras tidak mahu. Hanya dia minta tolong agar saya dan suami memulangkan selendang putihnya kepada ibunya di kampong.Mahu tidak mahu kami akhirnya bersetuju untuk menolongnya. Gadis itu memberi alamat lengkap kampongnya.

"Terima kasih abang,akak kerana sudi menolong saya.Jasa abang dan akak hanya Allah saja membalasnya.Asalammualaikum." Ujar gadis itu sambil bangun dan berlalui pergi.

Mata kami tak terlepas memandang setiap langkah kaki pemergian gadis itu sehingga hilang dari pandangan. Entah kemana agaknya dia pergi hanya dia yang tahu.

Selama 2 hari kami diIpoh, dan akan pulang ke Kuala Lumpur,Kami singgah ke Parit Buntar, kekampong tempat gadis itu tinggal. Puas kami mencari alamat rumah gadis itu dengan bertanyakan setiap penduduk di situ. Akhirnya kami bertemu.

Apa yang pelik setiap orang yang kami tanyakan tentang alamat gadis itu, mereke akan bertanya satu soalan;"Awak ni siapa, untuk apa cari rumah gidis itu?" Kami hanya menjawap yang kami ini saudaranya dari Kuala Lumpur.

Sesampai di halaman rumah gadis itu dan setelah berkali-kali kami memberi salam, akhirnya kami disambut baik seorang perempua berusia 40an. Kami dijemput naik ke rumah. Kehadiran kami dihujani dengan pelbagai pertanyaan perempuan itu. Akhirnya kami menceritakan apa yang telah berlaku 3 hari yang lalu sewaktu kami diIpoh. Tiba-tiba saja perempuan itu menanggis teresak-esak. Kami binggung tidak tahu apa yang menyebabkan dia menanggis. Kami meneruskan cerita yang diceritakan gadis itu kepada kami kepada perempuan itu. Tiba-tiba saja perempuan itu kelihatan terkejut. Dia tidak percaya sama sekali apa yang kami ceritakan padanya.

"Encik, cik berdua, sebenarnya anak perempuan sulung saya dan meninggal dunia 7 bulan yang lalu."
"Meninggal?" Tanya suami aku terkejut, dan aku juga turut terkejut dengan berita itu.

Akhirnya perempuan itu menceritakan kejadian sebenar. Rupa-rupanya gadis itu telah dibunuh dengan kejap dan telah dilempar ke dalam sebuah parit. Siapa pembunuhnya masih tidak diketahui.Setelah kami menceritakan perihal gadis itu diperkosa bapa tirinya berkali-kali, perempuan itu memang terkejut.

"Ini bukti kami menjumpai arwahnya diIpoh." Ujarku sambil menhulur sehelai selendang berwarna putih yang memang milik gadis itu.Apa yang pelik selendah itu ada tompok-tompok titisan darah.. Selama kami menyimpannya tidak pun kami perasan adanya tompok-tompok darah.Suamiku membuat saranan supaya kes kematian anak perempuan itu dibuka semula dan dilaporkan kejadian perkosaan bapa tirinya.

"Tak palah encik, cik, segalanya telah berlaku dan berlalu, biarlah jadi satu kenangan antara pahit dan yang manis." Ujar perempuan itu.

Kami mendesak agar kes ini diberikan perhatian supaya penjenayah dihukum.

"Tak perlu encik,cik kalau sipembunuh ini hendak dihukum." ujar perempuan itu.
"Kenapa pulak?"Tanya aku keliru.
"Sebab Allah telah pun menghukumnya terlebih dahulu."ujar perempuan itu. Aku dan suami terperanjat.Sebenarnya selang beberapa hari jenazah gadis itu ditemui, bapa tirinya telah mati akibat pelangaran antara motorsikal dan sebuah lori batu.Inilah hukum alam yang Allah sendiri jadikan antar kebenaran dan kebatilan.

Setelah agak lama di rumah itu, kami meminta izin untuk pulang ke Kuala Lumpur. Sepanjang pemacuan kereta dijalan kampong itu, suami aku singgah sebentar di sebuah kedai runcit di simpang tiga untuk membeli rokok. Di situ juga mula-mula kami bertemu tuan punya kedai yang menunjukkan di mana rumah gadis itu.

Sewaktu masuk kekereta setelah suamiku membeli rokok,suami ku berkata;
"Awak nak dengar cerita tak?"
"Cerita apa lagi bang?" Tanyaku.
Suamiku pun bercerita panjang...ini kisahnya....

"Dah jumpa rumah tu?" Tanya tuan kedai itu.
"Sudah..."Jawab suamiku.
"Rumah tu dah lama tak penguni..."Jelas tuan kedai itu..
"Tak berpenghun?" Terperanjat suamiku.
"Kami baru saja bertemu ibu gadis itu."Ujar suamiku pada tuan kedai itu.
"Ibu pada gadis itu pun sebenarnya telah meninggal dunia seminggu selepas suaminya mati kemalangan akibat rumahnya terbakar hangus dan ibu gadis itu turut rentung." Jelas tuan kedai itu lagi.Kami suami isteri masih tidak percaya. Kami membuat keputusan untuk berpatah balik melihat rumah itu semula. Alangkan terperanjat apabila sampai dihadapan rumah itu dan hanya kelihata semak samun serta saki baki tiang rumah yang terbakar berdiri tegak keran tidak sempat dijilat api.

Maha suci Allah yang menjadikan segala apa yang Dia mahukan....

Isnin, 4 April 2011

BENDA-BENADA PELIK DI DUNIA, KEAJAIBAN ALLAH

BAGAIMANA RASANYA KALAU ANDA MENEMUI BUNGA SECANTIK INI TAPI KELIHATAN AMAT PELIK? ADAKAH ANDA AKAN MEMETIKNYA.

Pelik tapi memang benar,Inilah kuasa Tuhan yang mencipta apa saja yang Dia mahu untuk tatapan kita sebagai hambanya supaya percaya tentang kekuasaan Allah s.w.t.

Apa perlu kita lakukan? Jika tersesat jalan kembalikan kepangkal jalan.Pintu taubat masih terbuka selagi nafas masih berhembus selagi jasat ini masih bergerak.


Tengok ni buah nangka pun hampir menyerupai manusia. Pelik tapi benar. Sebenarnya kita tak perlu pelik dengan benda-benda kejadian sebegini sebab ada pembuatnya. Tapi yang pelik sekarang ini, manusia tak pernah insaf tentang kesilapan mereka sehinggalah apabila mereka mendapat kecelakaan.
Apabila dah kodong kaki baru nak spto merempit. Apabila dah kena aid baru nak stop berzina, bila dah kena hukum penjara 20 tahun 20 sebatan baru nak berhenti merogol. entahlah macam mana nak diubah semua ni agar sempurna.


MAHUKAN ANDA BERUMAH DISEBUAH PULAI SEPERTI INI?

Sekarang ni usahkan kat pulau macam ni, berumah kat tepi pantai pun takut dah. Takut gempa bumi dan tsunami.. Tapi inilah manusia suka lakukan sewaktu yang boleh dijadikan sebagai simbolik atau kenangan abadi suatu hari ni.

Tapi kalau dah runtuh macam mana? Tinggal kenangan jelah yer.

Memang unikkan?

Apa anda fikir tentang photo ini?

SUAMI OH SUAMI

Benar kata orang tua-tua dulu, terutama emak kitalah, suami ni walau dah bertahun hidup bersama, kita masih sukar nak faham sikapnya. Memang benar lelaki ni suka menyimpan perasaan. Aku tak nak cerita pasal suami orang, memadai aku nak cerita pasal suami aku.

Ceritanya begini, aku pendekkan jelah. Petang semalam, suami aku seperti biasa menjemput aku pulang dari kerja selepas dia pulang dari pejabatnya. Memang suami aku ni jenis ambil berat pasal diri aku, pergi dan pulang kerja pasti dia yang menjemputnya kecuali kalau dia ada outstation, itu pun disurunya pemandu kedua peribadinya menjemput aku. Bertuah badan aku.

Petang semalam tetiba je suami aku jadi pendiam sepanjang malam sampai lah ke siang tadi baru dia ceria bergurau seperti biasa. Suami aku ni suka bergurau dengan sesiapa je tak kiralah sama ada dengan pembantu rumah aku (mate). Suami aku ni memang jenis happy sekalipun dia ada masalah dengan perniagaannya, namun kalau di rumah tak pernah dia bawa masalah pejabat pulang kerumah. Katanya rumah itulah syurga hidupnya, anak-anak jadi teman guraunya. Kebetulan anak aku yang dua orang ni memang manja dengan ayahnya. Sampaikan aku pun tak dipedulinya, maksud aku anak-anak akulah.

Berbalik soal tetiba saje suami aku jadi pendiam, aku agak pelik juga. Akhirnya aku dapat rasa aku ada buat silap dengannya. Baru aku sedar suami aku terasa hati dengan cakap-cakap aku semasa dalam kereta pulang kerja. Apa pun aku bersyukur suami aku jenis tak simpan lama dan mudah ceria semula. Benarlahkan kadang kala bila suami rasa tersinggung, maka besar dosa kita sebagai seorang isteri.

Tapikan macam mana dengan siteri yang sukabentak-bentak suami pulak yer? sebesar mana agaknya dosa dia terhadap suami? Moga kita sebagai isteri sedar tentang kita ni syurga dibawah kaki suami. Selagi suami tak buat hal dengan perempuan lain, maka janganlah kita durhaka kepadanya. Dan kalau kita dah tak suka dengan dia, adalah lebih baik berterus terang dan cari jalan penyelesaian. Jangan main kayu tiga simpan jantan di belakang suami. Dosanya tak terampun sama sekali, bukan saja tak masuk syurga malah cium pintu syurga pun tak dapat. Tuhan tak boleh mengampunkan kita, yang berhak suami kita. AWASSS!!!!

Sabtu, 19 Mac 2011

KAKI ANGOTA PENTING UNTUK KITA

image


Sebut pasal kaki pasti yang sedang membaca artikal ini akan melihat kaki masing... Tak pe. Sebenarnya akak nak cerita tentang bagaimana menjaga kaki kita terutama tapak kaki, tumit, kuku dan celah-celah jari kaki.

Kadang kita lihat seorang perempuan itu pada kejelitaan wajah, kemudian payudaranya dan dari atas kebawah. Jarang benar kita nak melihat bagaimana bentuk kaki mereka terutama tapak kaki, kuku kaki dan tumit kaki.

Sebenarnya untuk menilai seorang itu pembersih tidak kira lelaki atau wanita senang saja. Lihat saja kaki mereka. Kalau kaki pun tak bersih, pecah-pecah tumit dan kuku panjang hitam berkarat, di situ jelas orang itu memang tidak pembersih. Belu lihat yang lain lagikan? Sendir jawaplah yer...heee.

Ok pada akak penting bukan saja wajah, tubuh badan alat sulit atau rambut dijaga sebaliknya kaki memainkan peranan penting dalam menilai seseorang itu pembersih dan jelita.

Akak nak beri tip mudah untuk menjaga tumit kaki dan kuku kaki. Ini tip untuk orang malaslah. Mungkin ada waktu walau 10 minit sewaktu kita pulang kerumah dari tempat kerja untuk berehat di sofa melepaskan lelah.

image

Ok senang saja, mula-mula sampai saja di rumah terus masak air panas atau masak air agak-agak suam kuku. Abil air suam kuku tu masukkan kedalam besen sepenuh agak-agak lepas paras buku lali kaki. Campurkan segengam atau dua gengam garam. Ambil saja garam kat dapur tu. Kacau biar rata dan rendam kaki ke dalam besen yang berisi air bercampur garam tu selama 20 minit atau nak lagi syok sampai air suam tu sejuk. Semasa merendam kaki tu gosok-gosoklah mana-mana bahagian kakui yang kita nampak kurangmenyenangkan hati.

Selepas tu semudah itu kita nak ketip kuku ( potong kuku) sebab kuku dah lembut. Seterusnya nak mandi pun boleh. Kesan air garam sebenarnya mampu menanggalkan kekotoran yang melekat pada rekahan kaki terutama tapak kaki. Untuk menghilangkan rekahan tumit kaki ambil asam jawa campur air sedikit dan gosok keseluruhan tumit kaki. Lakukan seminggu sekali kalau tak berkesempatan. Kalau lagi kerap lagi baik, tumit akan menjadi merah.

image

(photo garam halus)

Jika rajin ambl sireh tumbuk lumat-lumat kemudian sapukan pada tumit kaki. lakukan seminggu sekali. Bertujuan melembutkan dan memerahkan semula tumit kaki.

Mudahkan? Bagi yang tak malaslah, yang malas pergi spa je heeeee... Kemudian ulur je kertas yan bertanda RM. hehehe!!!